Ga naar inhoud

Foto
- - - - -

Nederlandse Teksten In Het Programma

• Gelieve in te loggen om te reageren
Dit onderwerp heeft geen reacties

#1 JeWe-S

JeWe-S

Worker

• DutchCiv Lid
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 6 augustus 2013 - 20:47

Hoi,

even ter intro: ik ben zelf geen speler! Mijn vrouw heeft toen Civ 4 net uitkwam het spel gespeeld (nou ja, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ze Civ 3 heel veel heeft gespeeld, maar geen tijd meer had toen Civ 4 op de markt verscheen). Zij speelde met de Engelse teksten op het scherm bij gebrek aan Nederlandse of Hongaarse (ze is Hongaarse), maar nu wil mijn 10-jarige zoon ermee aan de slag en hij kent alleen een paar woordjes Engels. Om te voorkomen dat hij zijn moeder of vader om de haverklap moet vragen wat er nu weer op het scherm staat, heb ik vandaag al de Hongaarse vertaling in het spel gezet (via civfanatics.com gevonden), maar mooier zou zijn om de schermen in het Nederlands te hebben.

Ik heb wat rond gegoogled maar geen downloadbare Nederlandse Tekst Xml bestanden gevonden. Daarom heb ik besloten om ze zelf te maken: ik heb inmiddels een C# progje in elkaar gezet waarmee de Engelse teksten uit de Xml files worden gelezen en via de google translator (website) vertaald worden in het Nederlands. Dit levert nieuwe Xml bestanden op die dan (naar mijn verwachting: de vertaling loopt nog - duurt een flink aantal uren schat ik) in het spel te gebruiken zijn.

Maar ja, dan ben je er nog niet - we kennen allemaal de krakkemikkige vertaling van Google van sommige web pagina's! Dus moet er nog flink wat aan worden bijgeschaafd.

Reden voor dit bericht op dit forum is om eens te polsen hoeveel mensen (nog) Civ4 spelen en geinteresseerd zouden zijn in een Nederlands vertaling. Met een groep(je) mensen - vele handen maken licht werk - kan dat bijschaven sneller en met betere kwaliteit gebeuren.

Dus wie o wie heeft behoefte aan een Nederlandse vertaling?

Groetjes, JW

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers